Tillbaka till "vindruvs skolan"

Jag har ingen kamera just nu men detta ar i alla fall en bild pa min manager sen sist jag var har (TRevor).. Visst see han snall ut :) (Han gor egen whiskey och ska precis gora tva flaskor tll mig )

Forsta dagen pa jobbet var jag alldeles till mig. Helt underbart att traffa alla igen. Crazy Anna, Jesus Andrew, Wierdo Steve och gamle Bill. Alla var glada att se mig ocksa och sa att efter jag lamnade dem senast sa gick allt tillbaka till trakigt igen. Till och med Anna som senaste gangen jag var har skallde ut mig orakneligen manga ganger, med anledningen att jag fortfarande jobbade kvar dar nar alla Backpackers vanligtvis fatt sparken for lange sedan. Hon trodde att det skulle bli mindre arbete for henne om jag stannade kvar. Vilket inte ens var sant. Visst stannade jag dar efter alla andra backpackers fatt sparken, men de sgav mix extra arbete sa jag tog inte hennes jobb. Jag och managern kommer jattebra overans och darfor sag han till att jag fick jobb sa lange jag behover. Och det ar ocksa darfor jag har jobb nu. Som jag sa innan sa ar det svart att hitta jobb nu. Har i Red Cliff ar det nast intill omojligt. Ingen har rad att anstalla nagon just nu pa grund av den ekonomiska krisen. Men Trevor lovade mig att sa fort jag behover arbete kan jag komma tillbaka och arbeta for honom igen. Visst snallt?

Forsta dagen var rolig. Mitt jobb var att sticka ner pinnar i marken som till slut kommer vaxa till sig och bli en stor vin druvs planta. Fast Trevor har dem inte pa garden tills frukten kommer. Vart jag jobbar kan man kalla for “vin druvs skola” och de har endast bebis plantor dar. Efter tva ar dras alla plantor ut och alla blad rycks av. Pinnarna som ar kvar skars till, packas och saljs till de stora vin gardarna. Han har en liten del med frukt som plockas och saljs till Lindemans (sa om ni dricker det vinet kan druvorna komma fran mitt jobb, sa ta ett glas och  tank pa mig)

 Jag blev forvanad over att Jesus Andrew inte namnde Jesus en enda gang under hela dagen. Nar jag var har tidigare i ar pratade han om Jesus fran 8 pa morgonen till halv fem pa eftermiddagen nar det var dags att ga hem. Det var visserligen en del intressanta berattelser men efter 3 manader med samma prat var man lite less. Forsta dagen gick bra och den var snabbt over. Efter jobbet tog jag en rid tur pa Ace. Han ar en arabisk hingst som jag red mycket senast jag var har. Det kandes i laren dagen efter att jag inte ridit pa 5 manader.

Idag var min andra dag pa jobbet. Jag fick arbeta ensam idag och jag har stressat hela dagen for att forsoka hinna klart med allt de ville att jag skulle gora. Jag skulle plantera idag ocksa, men eftersom jag var ensam sa blev det massa extra uppgifter som de inte hade tankt pa. Men efter 8 timmar hart arbete var jag klar med allt som forvantades och jag vart valdigt nojd. 4600 plantor planterade jag idag.

Men redan nu pa min andra dag fick jag bara en stor suck kansla over allt. Suck att jag ska jobba har i hela atta veckor med samma sak dag ut och dag in. Suuuuuuuuck !! Det kanns verkligen jobbigt att jag kanner sa redan efter andra dagen. Jag vet inte hur jag ska fa min hjarna och kropp att ga i atta veckor men jag maste forsoka. Jag tror dock inte att det egentligen har med det har jobbet att gora. Jag ar nog mest trott pa farm jobb i Australien. Det ar alltid samma sak. Upprepande jobb som ar skit trakigt, fruktansvart varmt och oftast gor de ont nagonstans i kroppen. I borjan alskade jag dessa jobb, men nu vill jag verkligen inte langre. Men 8 veckor klarar jag allt av..eller?

Cecilia

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

DE retour a red cliff !!! C est excellent

L hotel, et la maison me manquent un peu

Et bien sur toby et toi et andrew et john

AMuse toi bien et trotte bien

Bises

Hery Jean

2009-09-19 @ 01:41:47
Postat av: cecilia

hahaha Hery did u really understand anything? I have no idea what you are writing in french.. Ore maybe I try..

Back to Red Cliff, Thats good

Something with the hostel and then the horse farm?? :)

You miss Toby John and Andrew

They are good people

:) Riight??

2009-09-19 @ 13:45:47
URL: http://fotavtryck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0