Sydney



Vi anlande i Sydney vid atta tiden pa morgonen. Som tur var fick vi checka in oss pa hostlet direkt eftersom ingen anvant rummet natten innan. Jag har bott i det har hostlet innan sa jag visste att det var ett bra hostel. Vi var valdigt trotta efter dagens resande men efter en dusch kande vi oss bada battre och vi gick ivag till varat favorit cafe Starbucks, for att ata frukost. Cafe ar nog det vi har spenderat mest pengar pa. Pa solkusten gick vi pa cafe  (oftast Starbucks) en gang om dagen och under vara tva dagar i Sydney han vi klamma in Starbucks hela 5 ganger. Det var lite skillnad dock denna gang eftersom vi bara skulle stanna en natt sa kande inte riktigt att vi ville ga till supermarket och handla for sa kort tid (Det ar i alla fall vad jag forsoker intala mig sjalv for att latta mitt samveta for att ha slosat sa mycket pengar)

Annars sa gjorde vi inte sa mycket spannande i Sydney. Vi hade picknick i Botaniska tradgarden. De har jatte manga fladdermoss dar. De ser laskiga ut, hundratals av dem hanger upp och ner i de gigantiska traden i botaniska tradgarden. Da och da ger de sig ut pa en flygtur och de ser verkligen ut som stora rattor med vingar. Inte alls trevliga, men det ar coolt att se. Vi gick en promenad till Opera huset och vi gick aven ner till Darling Harbour och satt vid vattnet och sag pa batarna. Jag har jobbat pa fyra olika batar och 2 restauranger i Darling Harbour nar jag bodde i Sydney i november forra aret, och de var alla kvar dar, bara en av restaurangerna hade bytt namn.

Pa torsdagen tog Andrew flyget till Nya Zealand och jag hoppade pa en 17 och en halv timmars buss resa ut till en liten liten outback stad som heter Red Cliff. Det har kommer nu vara mitt hem i 8 veckor frammat om allt gar som planerat. Jag bor hos min van Kathryn tillsammans med hennes man och fem barn. I en husvagn pa tomten bor ocksa en annan van till mig som jag bodde tillsammans med sist jag var har, Boe. Huset ar en del av en hastgard sa jag kommer kunna rida hur mycket jag vill medan jag ar har. Jag har dock inte hunnit rida an for vadret e fruktansvart. Det ar 32 grader varmt och jatteblasigt. Och eftersom det ar i outbacken sa har de massa sand overallt och sa fort jag gar utanfor dorren blir jag helt tackt av sand. Tydligen ovanligt vader for denna arstid, som overallt i varlden. Men forhoppningsvis imorgon :)

Cecilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0