besok hos doktorn


Jag med min hemma gjorda mitella. Boe gjorde frukost till mig for hon tyckte det sag sa jobbigt ut nar jag forsokte sjalv. Det var jatte gott :)



Det ar alltid krangligt att ga till doktorn har. Man far aldrig komma till ratt doktor direkt, och nar man val kommer till ratt doktor sa ar det anda nagon annan man maste ga till forst. Det tog Toby 7 manader att fa den behandlingen han visste fran forsta dagen att han behovde. Men ingen lakare kunde hjalpa honom fran borjan och han skickades vidare hela tiden. Inte nog med att det ar jobbigt, det kostar ocksa en massa pengar varje gang man gar till doktorn. Aven om vi fran Sverige har nagot som heter medicare, sa betalar det endast halften och varje doktor besok kostar 360kronor, vilket medicare ger oss 180 tillbaka fran. Nar jag behovde ga till gynekologen var jag forst tvungen att ga till en doktor och betala 180kronor, med enda anledningen att dem maste beratta for mig att jag behover ga till en gynekolog, vilket jag redan visste. Sedan kostade gynekologen 1200kronor vilket jag fick halften tillbaka.

I lordags behovde jag ta spruta infor asien och aven om jag vet vilka, sa maste jag forst ga till en doktor som ska beratta for mig vilka sprutor jag maste ta, innan jag fa komma tillbaka och ta dem. Krangel, krangel. I alla fall sa fick jag min stelkramps spruta direkt. Men nagot maste ha gatt snett for dagen efter (sondag) kunde jag inte rora min arm och den varkte fruktansvart mycket. Och idag (mondag) varker det fortfarande och jag kan inte lyfta armen sa jag maste ga med mitella. Men jag har bestamt mig for att trana upp armen hela dagen sa att jag kan ga till jobbet imorgon for jag har verkligen inte rad att vara hemma. Det ar en konstig kansla att inte kunna kontrollera ens egen arm. I natt kunde jag inte ens ta av mig kladerna sa jag fick sova med klader pa. Det varsta ar att jag har en till spruta att ta nasta helg och nu ar jag orolig att den ska ge samma effekt.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Usch usch... nu tycker jag synd om dig... hoppas det går över snart så att du kan ta hand om dig ordentligt och är frisk till du fyller år nästa vecka... kram

2009-09-21 @ 20:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0