Visum, biljetter och vaccinationer

 

Det har varit en hel del krangel med planeringen infor Asien men nu ar vi antligen klara med allt som vi ville forbereda innan resans start.

Visumet till Indien ar fixat. For att ansoka om det var vi tvungna att skicka in massa dokument tillsammans med en bank check och vara pass (med oss menar jag mig sjalv, Andrew och Toby). Det gick ganska smidigt anda. Det var lite krangel att fylla in alla dokument och kortet var tvunget att vara en speciell storlek men det fixade sig till slut. Pa nagot vis hade vi fel beraknat hur mycket det skulle kosta sa de ringde och bad om kredit kort nummer och sedan skickade de tillbaka checken. Jag har inget kredit kort men jag har en snall pojkvan som har ett kredit kort sa det loste sig det med. Men ett problem, eller jag vet inte om det egentligen ar nagot problem, de stavade mitt namn fel pa visumet. Jag mailade dem idag och fragade om det kommer bli nagra problem for mig I Indien sa forhoppningsvis ger de mig ett positive svar imorgon, annars far jag komma upp med en plan att fixa de innan jag aker.

Biljetterna tog oss tre olika bokningar innan vi fick ordning pa dem. Det var massa krangel med betalningen men igar lyckades vi antligen fa ordning pa det. Och ja, alla vaccinationer vet ni ju hur de gick med det.

Men som sagt. Nu ar det bara att vanta till den 8 November nar vi antligen borjar varan resa. Vi flyger forst till Thailand. Vi har inte alls mycket planer for Thailand mer an att vi alla vill ta dykar licens dar nagonstans. Sedan beger vi oss till Laos var vi inte heller har nagra speciella planer for tillfallet. Toby pratar om nagot som kallas tubing som vi bara maste gora nar vi kommer till Laos, men jag har ingen aning om vad det ar. Vi har endast fem veckor pa oss att utforska dessa tva lander sa mycket vi bara kan. Sedan den 12 December maste vi vara tillbaka till Bangkok for att ta flyget over till Delhi i Indien. Jag har massvis med planer for Indien och jag ser jatte mycket fram emot det. Vi kommer vara dar i lite mer an tva manader, sedan den 20 februari flyger vi tillbaka till Bangkok for att sedan ta flyget over till Nya Zealand.

Sa ser vara reseplaner ut i nulaget. Visst later det skojsigt? Och det ar nu mindre an 2 veckor kvar tills vi aker. Wohooo !!!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Yes... jättespännande... och dykarcert !!! Det har ju Joakim så du kan dyka med honom sen :-) Hoppas allt går bra med visum och allt annat...



Jag har köpt en dalahäst och det var 20% rabatt... bara lite laktrits kvar sen åker det iväg på posten... kram på dig och på pojkarna!

2009-10-27 @ 18:20:53
URL: http://teachersbox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0