Resa och traning

Jag vaknade upp tva timmar innan jag blir upphamtad som vanligt sa att jag skulle hinna med en morgon ridtur innan jobbet. Efter jobbet kanner jag mig helt sliten och sitter mest i soffan och skvallrar med Kathryn och Boe tills det ar dags for middag och sedan sangen (efter min dagliga webcam dejt med Andrew). Men idag regnar det. Det har faktiskt regnat ovanligt mycke sedan jag kom hit. Som tur ar sa har det varit mornar och eftermiddagar sa jag har inte missat jobbet, och min manager ar valdigt glad sa det ar ju bra. Fast idag tvivlar jag pa att det blir nagot jobb. Det ska tydligen regna mycket idag.

Ridningen ar just nu min enda motion (ja forutom pa jobbet dar de kan bli en del beroende pa vad man gor). Att halla sig i form ar ratt svart nar man reser runt sa har. Eller jag antar att det beror pa hur man ser det. Det finns ju massor att gora. Ut och springa, pilates, yoga osv osv. Men motivationen ar inte pa topp. Nar jag kommer till ett stalle och vet att jag bara ska vara dar en vecka sa blir tanken oftast “orka hitta stigar eller tranings stallen har for sa kort tid”. Men jag har forsokt mitt basta att gora nagot. Ett tag hade jag en yoga matta som jag reste runt med, men upptackte ganska snart att det var jobbigt att bara runt pa en yoga matta, sa jag gjorde mig av med den och kopte ett hopp rep. Jag anvande repet en hel del faktiskt men sedan gick det sonder och jag gick aldrig och kopte ett nytt. Nar jag var i Armidale var jag ute och joggade varje morgon och pa solkusten blev det langa promenader. Senast jag var har i Red Cliffs kopte jag mig ett sim kort och gick till poolen flera dagar i veckan.

Nar jag fick mest traning var nar vi var och planterade trad. Jag och Andrew hittade ett gym dar och kopte oss ett kort for tva manader. Men det visade sig vara ett ekonomiskt misstag eftersom vi lamnade Parkes efter bara en manad. Men den manaden vi hade kortet sa gick vi ofta sa jag angrar det anda inte. Andrew ar bra att ha med sig. Det spelar ingen roll vart han ar, han tranar varje dag. Han maste vara den mest valtranade backpackern jag traffat. Han anvander sig av allt han kan hitta. Speciellt lekplatser. Nar jag ser en lekplats nu fortiden ser jag inte langre ett stalle dar barn aker ruschkana och gungar. Jag ser en klatter stallning dar man kan klattra under ruschkanan och hanga fran gung racket. Andrew ar ocksa en boxare och han tranade mig i boxning nastan varje dag under en period.

Det gar att trana nar man reser. Det galler bara att finna motivationen vart man an ar. Det finns alltid nagonting att gora. Nar jag kom hit sa gjorde jag faktiskt en egen traningsbana som tanken var att jag skulle gora fyra dagar i veckan. Men nu nar ena armen inte fungerar som den ska (fortfarande) sa maste jag gora nagot annat. Kanske promenera med hundarna? Cykla till jobbet som tanken var fran borjan? Jag har fem veckor kvar och nu kanner jag verkligen att jag vill komma i form infor Asien och bad sasongen. J Ridningen ar ju faktiskt traning ocksa, men jag vill nog gora nagot mer.

Wish me good luck!!

Och igar fick jag annu ett fodelsedags kort fran min kara mor och hennes gubbe. Tack tack !!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag som är en av friskis och svettis mest strävsamma ambassadörer inser ju att Andrew vore en tillgång där... han skulle ju kunna köra både Ki-box och Cross ute... speciellt det senare om han är så fiffig på att hitta ställen att styrketräna ute i naturen :-)... Men först ska ni ju till Nya Zeeland... coolt hihi... och min Koala sitter och vakar över mig bredvid sängen... trevligt!

2009-10-02 @ 19:46:00
Postat av: cecilia

Ja det kan han sakert nagon gang i framtiden.. :) Vad bra..Mamma ja vet att du verkligen ville ha en san, men jag forstar inte helt och haller varfor? Han later lite skrammande nar han sjunger !! Inte som e sot koala.. :)

2009-10-03 @ 14:31:12
URL: http://fotavtryck.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hmm... ja den koalan som fanns i skottland under min barndom hade en skruv i ryggen som drog upp en speldosa. Den spelade en helt annan Waltzing Matilda än den här gör, men det är nära nog och jag har svårt att tro att det ens finns en likadan som de hade i Skottland nu för tiden. Lite nostalgiskt är det och jag försöker inte trycka igång den för mycket :-)

2009-10-04 @ 16:37:22
Postat av: cecilia

ah okej.. sa lange den tillfor nagot i ditt liv sa blir jag glad :)

2009-10-05 @ 11:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0