Mildura Show

Den har helgen var det show/festival i Mildura. Jag hade inte tankt att ga forst eftersom jag vill spara pengar, men Kathryn gav mig biljetter och det kunde jag ju saklart inte tacka nej till. Sa pa fredagen efter jobbet akte jag in och tittade pa hast polo och bil trix. Jag har aldrig sett hast polo innan. Det var hur coolt som hellst. Jag forstar inte att hastarna inte blir galna pa varandra sa som de haller pa och stoter in i varandra. Och hur kan ryttarna kontrollera en hast samtidigt som de ska skjuta pa en mini boll med en liten klubba? Duktiga!!

Bil trixen var ocksa coola. Dom akte runt och showade lite, korde pa tva hjul och hoppade pa en ramp. Jag onskade verkligen att jag hade fatt aka med. Det hade varit sa roligt. De hade passagerare med sig i bilarna, men det var folk som vunnit plats fran tavlingar och sant.

Pa Lordagen akte jag in med min kompis fran jobbet. Vi akte bara tva attraktioner eftersom det var sa dyrt, men sjalvklart akte vi de snabbaste och hogsta. Alltsa det var en som heter Zipper. Den var galen. Jag skojar inte det var den galnaste aktur jag akt i mitt liv. Den snurrade runt runt runt sa fruktansvart fort. Det var som att jag satt i en torkrumlare.

Senare pa kvallen hade de bil show igen och sedan fyrverkerier. Oftast nar folken har sager till mig att det hander nagot stort, eller de har en jatte stor affar som jag borde kolla in, eller det ar fullt med manniskor i stan, da brukar de oftast vara lika stor affar som min narmsta mat affar hemma i Backa eller lika mycket folk som det ar vid fem tiden pa Selma Lagerlofs torg, alltsa lite mer an vanligt fast inte sarskilt mycket. Sa jag blev faktiskt imponerad over hur stor den har showen var. Det var fullt med folk och saker att gora.

Sedan pa Sondag kvall firade vi Kathryns fodelsedag med tarta och champange. Det ar galet hur fnissig man kan bli efter ett glas champange. Vi satt alla fyra, Mig sjalv, Boe ,Kathryn, David och skrattade sa tararna rann,

Kuuul Kul!!

Idag ar det en ny vecka och dags for jobbet igen. Tre veckor kvar. Wohoo !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0