Knackebrod, lingonsylt, salt lakris och ahlgrens bilar

Tank vad man kan uppskatta saker nar de inte finns, som man inte uppskattade nar man hade framfor sig. Idag fick jag en lite forsenad, men mycket valkommen fodelsedags present. Mina kara vanner Tobias och Jon hade varit pa Ikea och kopt mig lite smatt och gott fran Sverige. Jag var inte overfortjust i nagot av dem nar jag bodde hemma. Visst tyckte jag om det men det var inte sa att jag gick och langtade efter det. Men oooj vad gott det var.

I australien saljer de inte salt lakris. Dom gjorde inte heller det i Afrika faktiskt. Nar jag erbjod min van Cecil i Afrika en salt lakris bit sa han att det smakade som ett bil dack med salt pa. Men Kathryn och David som jag bor hos nu tyckte mycket om det, Boe kunde inte riktigt bestamma sig vad hon tyckte. Jag har lange forsokt hitta det engelska ordet for Lingonsylt. Och antligen for ett par manader sedan fick jag reda pa vad det hette. Jag fragade alla jag traffade om de visste vad det var men det var ingen som hade nagon som hellst aning. Jag forsokte aven forklara vad det var for nagot,eeh you know like a red jam with red berrys in it, men inte ens med den braiga forklaringen forstod folk vad jag menade. Tyvarr har jag faktiskt glomt bort sjalv vad det hette nu. Idag visade jag sylten for Boe och hon hade aldrig i sitt liv sett Lingonsylt forut. Vi ska gora kottbullar och potatismos har nagon dag snart och ha Lingonsylt pa det.

Nu ska jag vara moral tant och saga detta till er alla. Glom inte att stanna upp ibland och uppskatta det ni har runt omkring er. Man vet aldrig nar de kan forsvinna. Se sa mycket visdom jag fick ut av lite lingonsylt, knackebrod och godis.

Idag fyller Andrew ar. Jag skickade 12 rosor till hans jobb i Nya Zealand. Han blev jatteglad. Hela 26 ar blev han. Tobias sa till mig att 12 rosor betyder att jag vill ha barn med honom, fast jag hoppas att det inte ar sant, och om det ar sant hoppas jag att Andrew inte vet om det. Nu kommer Andrew alldeles snart in pa Webcam och jag har lovat att spela Happy Birthday pa min gitarr for honom


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lingonberry jam kanske? Har för mig att det heter lingonberry faktiskt... kanske har jag fel :-)

2009-10-06 @ 20:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0