Public Holiday

Australien maste vara det enda landet i varlden som har ledig dag pa grund av en heldag med hast trav!? Idag kunde jag inte ta mig till jobbet pa morgonen pa grund av att bussarna inte gar som de ska. Som tur var har jag snalla arbets kamrater som plockade upp mig. De flesta har ledigt idag men min manager ville att vi skulle jobba i alla fall. Fast for att festa till det lite ordnade han gratis bbq och vi fick sluta tidigare om vi ville. Alla pa jobbet la 10 dollar i en pott och fick genom dragning en hast var att satsa pa. Vinnaren vann hela 230 dollar. Tyvarr var inte jag den vinnaren. Australienarna.. Alltid vill de ha en anledning att supa :)

Forsakrning till Asien skulle man kanske ta och skaffa sig. Nu ar jag valdigt sent ute men imorgon ska jag prata med ett forsakring bolag och forhoppningsvis ar jag inte alldeles forsent. Toby har tjatat och tjatat pa mig att ta tag i forsakringen nu i flera veckor men jag har hela tiden glomt bort, eller helt enkelt ignorerat denna tanke. Det handlar ju faktiskt om en hel del pengar. Men jag vet att jag inte kan aka till Asien utan forsakring sa jag hoppas pa att bolaget kan jobba pa snabbt och att jag kan teckna en imorgon. :)

Fem dagar kvar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0