Backpacken


Min roda stora, tva delade backpack och Andrews tiny winy gra backpack



Nar jag kom till Australien hade jag en stor rod res vaska med mig. Jag hade fatt den i fodelsedags present av mamma innan jag akte till Afrika. Det var en jatte fin vaska av det basta kvalitet. Men nar jag bestamde mig for att stanna i Australien och borja resa runt sa insag jag att res vaskan inte riktigt var passande. Dessutom ville jag se ut som en riktig backpacker och en riktig backpacker maste ha en riktig backpack. Jag salde min res vaska for en billig peng till en van och gav mig ivag till camping shoppen for att kopa mig en backpack. Jag hittade vilken jag ville ha direkt. En rod stor backpack med massa finurliga fickor. Den var valdigt dyr men jag tankte att jag faktiskt behover en bra ryggsack eftersom den kommer slitas pa en hel del. Nar jag kom hem upptackte jag till min fortvivlan att knappt halften av mina grejor rymdes i vaskan. Det var bara att borja varsla. Jag gick fran 25 kilo som jag hade nar jag kom hit, till 17 kilo. Det var mycket klader och skor som gick till valgorenhet (med valgorenhet menar jag behovande backpackers). Nu ar jag nere pa kanske 12 kilo. Man lar sig mer och mer under resans gang att mycket av det man tror att man maste ha med sig, ar egentligen helt onodigt. Andrew har endast 8 kilo i sin resvaska. Tank er att endast ha 8 kilo grejer. Klader, hygein grejor, skor osv. Det ar imponerande. Jag ar nojd med mina 12 kilo. Jag har allt jag behover och jag saknar inte nagot. Ibland kanner jag att det ar ratt trist att anvanda nastan samma klader varje dag. Jag ser likadan ut pa krogen som jag gor i vardagen. Jag har jattesvart att shoppa klader for jag maste hela tiden tanka att detta maste jag ha nu ett bra tag framover och jag har inte mycket att byta med.

Detta ar vad jag har i min vaska i nulaget.

1 varm kofta\

1 klanning

4 toppar

1 par byxor

1 par shorts

Shampo, balsam, hygeinpartiklar, body lotion, parfym m.m

8 trosor, 2 bhar

Bikini

Mediciner

1 hatt/mossa

Pass, visum papper, karta over indien,

Notebook

Gitarr bok

1 tygvaska
Linser for 6 manader


Och sjalva gitarren bar jag runt axlarna ocksa. Detta ar min resvaska, detta ar mitt hem.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja synd på den fina väskan men visst är det bra att lära sig sålla bland skiten man drar omkring på i livet... kanske en bra idé att skicka iväg Catarina på den kursen också :-)

2009-11-06 @ 06:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0