Andrews elefanter



Andrew har pratat massa om att han vill rida elefant. Jag har ju redan gjort det i Afrika men Andrew har aldrig ens klappat en elefant. Sa idag gav vi oss ut pa jakt efter elefanter i Ayutthaya. Vi gick i evigheter. Vi hade en karta som visade vart elefanterna skulle finnas men kartan var inte till sa stor hjalp. I alla fall sa hittade vi ratt till slut. Lyckligtvis for oss sa kom vi in pa sidospar och hittade en elefant som var avlagsnad fran alla andra. I buskarna brevid elefanten och hennes bebis elefant satt tva Thailandare. De erbjod oss att komma in och klappa elefanterna. Vi insag snart att det inte var deras men de verkade veta hur man handskas med elefanten och for en billig peng fick Andrew hoppa upp och rida pa den. Sa vi var valdigt glada over att vi hade gatt vilse och hittat just det stallet.
 Vi var bada valdigt solbranda och trotta nar vi antligen hittat tillbaka till hotellet och vi dackade bada tva nastan direkt. Sa vi hann inte med sa mycket annan sightseeing idag. Jag gillar Ayutthaya fast det ar valdigt svart att prata med folken har. Idag hade jag med mig en thai-engelsk ordbok och fick faktiskt bra anvandning av den. Det borde alla ha med sig i Thailand.

Imorgon lamnar vi Ayutthaya och reser vidare norrut. Vi har inte helt bestamt vart vi aker an men vi far se imorgon vart det bar av.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0