40 grader

 

Nedrakningen har borjat. I slutet av den har veckan ar det dags att lamna Australien. Efter ett helt ar. Det ar blandade kanslor. Men jag ar nog mest glad, nyfiken pa vad som vantar mig i Asien. Jag malade en liten karta over vart i Australien jag har varit under mitt ar. Den grona linjen ar for vart jag har rest. De roda prickarna ar stallen jag har jobbat pa och den bla pricken ar vart jag befinner mig just nu. Som ni ser sa har jag endast varit pa ena sidan av landet. Australien ar sa stort och det ar svart att hinna med allt pa ett ar om man dessutom maste arbeta for att forsorja sig. Jag hoppas pa att komma tillbaka hit en dag och resa langst Australien vast kust. Jag har hort att det ar mycket vackert dar. Men jag far se vad som hander i framtiden. Jag ar i alla fall nojd med min resa och med mitt ar. Det har varit en upplevelse jag aldrig kommer glomma.

Mildura ar just nu over 40 grader strecket i temperatur. Ni sitter sakert dar hemma och fryser och onskar er hit. Gor inte det. 40 grader ar inte skont, 40 grader ar inte ett vader man ligger och fixar solbrannan pa. 40 grader ar en plaga. Fyra dagar kvar.


Kommentarer
Postat av: jessica

jag tycker om din ritning mycket estetisk ;)

2009-11-02 @ 14:24:41
Postat av: cecilia

Jag ar glad att du namnde det. Det tog mig lang tid och en oerhord koncentration att skapa en sadan perfekt malning. :)

2009-11-02 @ 20:09:03
URL: http://fotavtryck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0